Projecten - Vepa

Jouw inrichting, jouw werkplek!

Een fijne plek om te concentreren, overleggen en ontmoeten. Wij zien de moderne werkplek als motor voor gezondheid, duurzaamheid en innovatie. Daarvoor combineren we tientallen jaren ervaring in productie met bewezen innovatie en resultaten in innovatieve werkplekoplossingen en inrichtingen.

Oriëntatie

Voor uw marktoriëntatie bent u bij Vepa aan het juiste adres. Onze specialisten vertellen u in ons kenniscentrum graag alles wat u wilt weten over materialen, productietechnieken, design, producten en logistiek. De productielocatie en het logistiek centrum is in hetzelfde gebouw gehuisvest, zodat u daar alles in de praktijk kunt ervaren.

Ook op het gebied van mogelijkheden en methoden van inkoop en duurzame inkoopambities sparren we graag met u.

Wij willen u blijven inspireren!

Concept

Een goed ontwerp begint bij een gedragen concept. Onze specialisten ondersteunen u hier graag bij. We vinden het belangrijk u te leren kennen, zodat we samen tot een uniek passend concept komen.

Onze interieurarchitecten en huisvestingsadviseurs ondersteunen bij het ontwikkelen van werkplekconcepten op maat. Daarbij wordt regelmatig gebruik gemaakt van instrumenten zoals activiteitenanalyse en bezettingsgraadmetingen.

Ontwerp

Het beste ontwerp, dat maak je samen. De specialisten van Vepa kunnen deelnemen aan uw projectgroep. Onze projectleiders kunnen ook de regie op zich nemen van inventarisatie tot definitief ontwerp.

Het ontwerp wordt ingevuld met afwerking van de wanden, plafonds en de stoffering. Op basis van de inventarisatie zorgen wij voor ontwerpen die bestaan uit 2D- en 3D-aanzichten met eventueel meerdere scenario’s. In het ontwerp nemen wij als laatste details en uitwerkingen, zoals cablemanagement expliciet mee. De ontwerpfasen die we onderscheiden zijn: SO (schetsontwerp), VO (voorlopig ontwerp) en DO (definitief ontwerp).

Integratie en Implementatie

Steeds vaker wordt meubilair voorzien van elektra- en data-aansluitingen vanuit een plafond of vloeraansluiting. Ook thermostaatvoorzieningen worden steeds vaker in werkplekken toegepast. De juiste positionering hierbij is van groot belang. Vepa speelt hierop in door meubilair fasegewijs op te bouwen, zodat de andere bouwstromen eenvoudig toegankelijke montageplekken wordt geboden. Kans op beschadiging wordt verkleind en efficiënt werken blijft mogelijk.

Totale inrichtingen worden niet meer in fases, ná en los van elkaar, maar gelijktijdig ontwikkeld. Daarbij is het doel om sterktes te combineren, doorlooptijden te verkorten en de totale kosten te minimaliseren. BIM-methodiek (bouw-informatie-model) en ketenintegratie in inrichting en meubilair. Samenwerken met Vepa!

Productie

Binnen de kaders van het bestek en de inventarisatie doen wij een productenvoorstel. Deze onderbouwen wij met afbeeldingen, projectfoto’s en specificaties, zoals duurzaamheidsgegevens met de specifieke milieubelasting van het product. Wij zorgen voor stalen van voorgestelde materialen en kleuren.

Voor de losse inrichting en interieurbouw is er een ruime collectie Vepa-meubilair beschikbaar dat in Hoogeveen wordt gefabriceerd. Hierbij is maatwerk in kleuren, materialen, afmetingen en zelfs ontwerp mogelijk.

We zorgen voor bemonstering en stalen van afwerkingsmaterialen. Voor de bezichtiging van proefmodellen ontvangen we u bij voorkeur in de showroom van Vepa. Op verzoek kan het in de showroom van één van onze dealers of zelfs bij u op locatie.

Samen met ons dealernetwerk bieden wij naast de Vepa-collectie alle aanvullingen op het assortiment met meubilair van andere fabrikanten. Geen enkel probleem! En we nemen het ook gewoon mee in de project- en servicestructuur.

Zodra de definitieve bestelling en logistieke afstemming een feit is, start de aanlevering van grondstoffen, de productie en uitlevering. In deze periode wordt ook het meubilair bij derden ingekocht en zal de productie van maatwerk worden opgestart. Wij garanderen dat op tijd en volgens afspraak wordt geleverd, ingehuisd, gemonteerd en gebruiksklaar opgeleverd. Om de voortgang te waarborgen volgt onze projectleider de processen nauwgezet.

Inrichten en Realiseren

Voor ieder project maken we een overzichtelijke planning. Hiervoor gaan we graag in gesprek met uw toeleveranciers en andere projectbetrokkenen, zoals: interieurbouwer, aannemer, vloerbedekking-, raamdecoratie-, plafond- en wandenleverancier, installateur (bekabeling) en uiteraard uw eigen facilitaire en ICT dienst. Zo weet iedereen waar hij aan toe is.

Afhankelijk van de grootte en de aard van het project stellen we een projectplan op met daarin duidelijke afspraken. In het projectplan wordt expliciet aandacht besteed aan communicatie, risicoanalyse en veiligheid tijdens het project.

Ons logistieke proces zorgt ervoor dat alle goederen uit de productie worden gecontroleerd en klaargezet voor levering. Om tijdens de inhuizing niet tegen onverwachte situaties aan te lopen wordt ter voorbereiding een logistieke quickscan gedaan.

Wanden en liften op locatie worden waar nodig voorzien van beschermende middelen. De montageploeg staat klaar op het moment dat onze vrachtwagens op de afgesproken tijd arriveren. Zij zullen de vrachtwagen direct lossen en het voorgemonteerde meubilair volgens de plattegronden rechtstreeks naar de juiste plek uitlopen. De montage en de kwaliteitscontrole hebben we zoveel als mogelijk al in onze fabriek gedaan. Dit hoeft dus niet meer op locatie. Dat scheelt doorlooptijd in uw project.

Na de vooropleveringen door Vepa, leveren wij het project, eventueel in fases, aan u op.

Instructie en Opleiding

We verzorgen verschillende instructies en opleidingen. Voor uw medewerkers over het verantwoord gebruik van de werkomgeving. Voor uw facilitaire dienst over het beheer van het meubilair en eventuele kleine instellingen of reparaties. Voor uw schoonmaakorganisatie over de dagelijkse en incidentele schoonmaakhandelingen.

Nalevering en Aftersales

Vepa heeft een nalevergarantie van minimaal 10 kalenderjaren.

Vanuit onze projectadministratie zijn alle gegevens direct inzichtelijk. Bij nabestellingen zal altijd het juiste meubilair worden toegepast met de juiste voorwaarden. Uw vragen over service, reparatie of nabestellingen kunnen worden gesteld aan uw vaste contactpersoon. Zo weet u zeker dat de voortgang en kwaliteit van het proces zijn gewaarborgd. Bij iedere belangrijke processtap wordt u geïnformeerd.

Beheer en Onderhoud

Inrichting en meubilair leveren een geweldige uitstraling, maar zijn geen doel op zich. Dat doel is optimale ondersteuning van werk-, leer- en verblijfsfuncties. Direct na de oplevering én gedurende de gebruiksperiode. Dit leidt tot de beste prestaties tegen de meest gunstige investering in tijd, geld en middelen.

Om onze visie op serviceverlening te realiseren bieden wij een serviceprogramma aan voor preventief en correctief onderhoud:

  • Preventief onderhoud behoudt een optimaal kwaliteitsniveau en voorkomt storingen, voordat hinder wordt ondervonden of gevolgschade ontstaat.
  • Correctief onderhoud zorgt voor de passende reactie en oplossing wanneer zich een storing of gebrek voordoet.

We bieden de mogelijkheid aan een service-overeenkomst met periodieke inspectie af te sluiten. De service-overeenkomst kan worden uitgebreid met een onderhoudsplan. Zo zorgen we er samen voor dat het meubilair technisch en functioneel in topconditie blijft.

Al onze projecten bekijken?

^
a fair furniture company