Zo zorg jij voor een gezonde thuiswerkplek - Vepa the furniture factory

Zo zorg jij voor een gezonde thuiswerkplek

Een thuiswerkplek inrichten lijkt op het eerste oog niet lastig. De meeste mensen nemen plaats aan de keukentafel of bouwen een kamer op de eerste verdieping om tot kantoorruimte. Zolang er maar een tafel of bureau met stoel staat, vind je het waarschijnlijk wel prima. Je kunt er dan immers jouw werk doen. Maar kun je er ook op een gezonde manier werken? Waarschijnlijk niet. Kijk daarom eens kritisch naar jouw thuiskantoor. Wil je aanpassingen doen? Hieronder lees je hoe je zorgt voor een gezonde thuiswerkplek.

Onderschat het belang van een goede bureaustoel niet

Er zijn behoorlijk wat Nederlanders die op een normale stoel plaatsnemen wanneer zij vanuit huis werken. Ook al zitten de stoelen bij jou thuis nog zo fijn, ze zijn niet bedoeld om urenlang op te zitten. Doe je dit toch? Dan kun je binnen de kortste keren lichamelijke klachten krijgt. Met een ergonomische bureaustoel voorkom je dit. Deze stoel stel je volledig op jouw lichaam af, waardoor je constant in dezelfde houding zit. Werk jij (veel) vanuit huis? Dan is een goede bureaustoel onmisbaar.

Thuiswerkplek met zit-/sta-bureau

Hecht jij veel waarde aan een gezonde thuiswerkplek? Overweeg dan een zit-/sta-bureau aan te schaffen. Dit bureau is in hoogte verstelbaar, waardoor jij zowel zittend als staand kunt werken. Door staand te werken stroomt het bloed beter door jouw lichaam, wat de kans op (lichamelijke) klachten verkleint. Ontbreekt het je aan de ruimte voor een zit-/sta-bureau op jouw thuiswerkplek? Dan biedt HomeFit uitkomst. Dit is een zit-/sta-bureau, maar dan opgeborgen in een kastje. Hierdoor kun je zelfs met weinig ruimte vanuit huis werken met een zit-/sta-bureau. Bovendien gebruik je het niet alleen als bureau, maar ook als kastje.

Enthousiast?

Meer informatie ontvangen of wil je graag contact?
Bel of mail ons gerust, we spreken je graag!

Werk met een scherm op hoogte

Met een goede bureaustoel en een zit-/sta-bureau ben je er nog niet. Het is namelijk ook belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw beeldscherm op ooghoogte staat wanneer je een gezonde thuiswerkplek nastreeft. Staat het scherm niet op de juiste hoogte? Dan kijk je constant naar beneden. Dit kan op den duur zorgen voor nekklachten. Gelukkig zijn er verschillende mogelijkheden om het scherm op ooghoogte te krijgen. Werk je met een laptop? Dan biedt een laptopstandaard uitkomst. Als je met een computer met los beeldscherm werkt, kun je het scherm eventueel verhogen door er iets onder te plaatsen.

Keer jouw thuiswerkplek zo nu en dan de rug toe

Eén van de valkuilen van thuiswerken is dat je snel veel langer werkt dan wanneer je op kantoor bent. Dit kan een aantal keer gebeuren, maar het moet geen gewoonte worden. Het is immers niet gezond om constant maar met werken bezig te zijn. Keer jouw thuiswerkplek daarom zo nu en dan de rug toe. Maak in de middagpauze bijvoorbeeld een wandeling of haal een boodschap. Zo kom je even buiten en zorg je tevens voor de nodige beweging. Werk je alleen op doordeweekse dagen? Probeer jouw thuiswerkplek in de weekenden dan zo min mogelijk te betreden.

^